Veelgestelde vragen

FAQ

Bekijk de antwoorden op de veelgestelde vragen aan Taxi X-Cellent. Misschien zit het antwoord op uw vraag er al tussen.

Mochten wij de terugreis niet kunnen uitvoeren wegens ontmacht ( bijvoorbeeld door noodweer, verkeersproblemen ect.) dan kan aan deze reservering geen rechten worden ontleend. Eventuele extra gemaakte kosten voor een andere vervoer is voor eigen rekening.

Vluchten uit Nederlandse Antillen en Suriname hebben de 100% douane controle. Komt u met een van deze vluchten dan geldt de wachttijd van 60 minuten na landingstijd niet. Met u is de afspraak gemaakt, dat u ons belt als u door alle douaneposten bent geweest dan zal onze chauffeur pas vertrekken om u op te halen.

Dit is geen enkel probleem. Omdat u het juiste vluchtnummer heeft doorgegeven kunnen wij precies zien hoe uw vlucht ervoor staat. De chauffeur zal dus gewoon op tijd voor u klaar staan.

Als u een ander vluchtnummer heeft dan u heeft doorgegeven dan moet u dit zo snel mogelijk aan ons door geven door te bellen of te mailen naar info@taxi-xcellent.nl.

Ja, dat is mogelijk, maar dan moet u via een offerte aanvraag alle tussenstops aan ons doorgeven voor een juiste prijs berekening.

Volgens de taxiwet zijn er geen kinderstoeltjes verplicht in een taxi. Op de achterbank van een taxi hoeven kinderen geen kinderzitje te gebruiken. Kinderen vanaf 3 jaar en volwassenen moeten wel gebruik maken van de gordels, voor zover beschikbaar. Kinderen jonger dan 3 jaar mogen in een taxi los op de achterbank zitten. Als er geen gordels in de taxi aanwezig zijn, mogen alle passagiers, zowel volwassenen als kinderen, los op de achterbank zitten.

Voorin een taxi moeten kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen de gordel gebruiken en kinderen kleiner dan 1,35 meter een goedgekeurd kinderzitje. Als er geen gordels in een taxi aanwezig zijn, mogen kinderen kleiner dan 1,35 meter niet voorin zitten, terwijl kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen in dat geval los voorin mogen zitten.

Meer informatie kunt op de website vinden van de Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkeersveiligheid/vraag-en-antwoord/moet-ik-mijn-kind-in-de-auto-in-een-kinderzitje-vervoeren

Voor bedrijven is het mogelijk om op rekening te rijden. Particulieren kunnen contant of per pin/ creditcard betalen.

Betaling uitsluitend contant aan de chauffeur of via creditcards zoals PIN, Amex, Visa en Mastercard. Betaling vindt altijd plaats op de heen- en terugreis. De ritprijs staat altijd na de bevestiging vast en is inclusief laag BTW tarief.

Is uw bagage niet op de bagageband, maakt u daar dan direct melding van op ons centrale nummer 071-5762893, ga daarna pas aangifte doen van vermissing. De chauffeur weet dan dat het even kan duren voor u zich bij hem meldt. Als u zich niet tijdig bij ons meldt en we weten niet waar u bent, dan vertrekt de chauffeur na 30 minuten vanaf het moment dat de bagage als afgehandeld is gemeld. Wachten heeft dan geen zin, want volgens onze gegevens bent u dan niet met de vlucht gearriveerd. Controleer uw bevestiging daarom op de juistheid van de gegevens.

Wij houden uw vluchtnummer in de gaten en weten daardoor of u vertraging heeft en proberen als uw vlucht later of vroeger binnen komt om toch voor u klaar te staan.

Bij uw retourvlucht naar Schiphol maakt het ons niet uit wanneer of hoe laat u vanaf uw verblijf vertrekt, wij willen alleen de aankomst datum en tijd op Schiphol weten.

Omdat wij u standaard bellen na landing, is het goed om een tweede nummer aan ons door te geven. Wil het toch niet lukken met de telefoons, bel ons dan zo snel mogelijk op na de landing vanuit een telefooncel.

Ja, natuurlijk kunnen wij dat. Indien u door ons wordt opgehaald dan zult u onze chauffeur treffen bij de vertrekhal van het desbetreffende vliegveld.

Ja, dat doen wij maar dan alleen in meerdere auto’s want in een taxibus mag je maximaal 7 personen vervoeren.

Ja, dat mag altijd. Er komt alleen een klein toeslag bij indien u twee ophaaladressen opgeeft.

Nee, onze klanten hoeven de taxi niet met andere reiziger te delen.

Nee, u wordt altijd rechtstreeks naar uw bestemming gebracht in een privé taxi.

Mits dit van te voren word aangegeven of bij overmacht is een combinatie rit mogelijk, bij overmacht breekt nood wetten.

Ter compensatie ontvangt u extra korting.

Online boeken kan tot 12 uur voor vertrek. Indien eerder dan kunt u telefonisch boeken via het nummer 071- 576 28 93

Ja, we rijden 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar.

Alle prijzen die op de website worden aangegeven gelden per taxi.

Op het moment dat u een reservering gedaan hebt, krijgt u automatisch een bevestiging via de e-mail toegestuurd. In deze bevestiging staan onder andere uw boekingsgegevens. Ook dient deze reserveringsbevestiging als bewijs van uw reservering. Het versturen van de bevestiging vindt automatisch plaats, maar het kan zijn dat de mail pas na 5 of 10 minuten binnenkomt.

Mocht u na circa 10 minuten nog geen reserveringsbevestiging hebben ontvangen in uw mailbox, dan raden wij u eerst aan om in uw ongewenste e-mail te kijken. Deze ongewenste e-mailmap, staat ook wel bekend als de map ongewenste e-mail / junk mail of Spam folder. Het wil helaas nog wel eens gebeuren dat onze bevestigingsmail ten onrechte wordt aangezien voor reclame. Dit klopt niet en komt mogelijk door het spambeleid van de e-mailprovider. Hiertegen kunnen wij helaas niks doen.

REVIEWS

Bij ons staat kwaliteit hoog in het vaandel

BLOG

Laatste van onze blog

Uw Bagage Veilig Bij Taxi X-Cellent in Leiden

Bij Taxi X-Cellent in Leiden streven we ernaar om uw reis zo comfortabel en probleemloos …

Lees meer

Uw Perfecte Reispartner in Leiden – Taxi Centrale X-Cellent

Taxi Partner Leiden, met zijn rijke geschiedenis en bruisende cultuur, biedt zowel inwoners als bezoekers …

Lees meer

Ontdek de Uitmuntende Service van Taxi Centrale X-Cellent naar Schiphol

Bent u op zoek naar een stressvrije, comfortabele manier om naar Schiphol te reizen? Zoek …

Lees meer

Get in touch

Terugbel verzoek.

Naam(Vereist)
× Hoe kan ik je helpen?