FAQ
Veel gestelde vragen!

Overzicht veelgestelde vragen


Bekijk de antwoorden op de veelgestelde vragen aan Taxi X-Cellent. Misschien zit het antwoord op uw vraag er al tussen.

Ophaalprocedure van Schiphol taxi

Bel Taxi X-Cellent (tel. 071-5762893) zodra u geland bent nog voor het halen van uw bagage.

Wanneer u uw koffers heeft gehaald, komt standaard te taxi voorrijden bij vertrekhal 2 tegenover draaideur F op de buitenste rijbaan (zebrapad oversteken).

Op het moment dat u belt kunt u eventueel aangeven bij een van de andere draaideuren opgehaald te willen worden. De draaideuren zijn geletterd van H t/m A draaideur F is de allereerste bij vertrek 2 en A de allerlaatste bij vertrek 3.

Wanneer u niets door geeft rijden wij dus voor bij Draaideur F vertrekhal 2. U kunt de taxi of taxibus herkennen aan het logo linksboven op het portier of aan het logo op de achterraam.

Onmacht

Mochten wij de terugreis niet kunnen uitvoeren wegens ontmacht ( bijvoorbeeld door noodweer, verkeersproblemen ect.) dan kan aan deze reservering geen rechten worden ontleend. Eventuele extra gemaakte kosten voor een andere vervoer is voor eigen rekening.

Douane 100% controle

Vluchten uit Nederlandse Antillen en Suriname hebben de 100% douane controle. Komt u met een van deze vluchten dan geldt de wachttijd van 60 minuten na landingstijd niet. Met u is de afspraak gemaakt, dat u ons belt als u door alle douaneposten bent geweest dan zal onze chauffeur pas vertrekken om u op te halen.

Mijn vlucht heeft vertraging, of komt veel eerder aan.

Dit is geen enkel probleem. Omdat u het juiste vluchtnummer heeft doorgegeven kunnen wij precies zien hoe uw vlucht ervoor staat. De chauffeur zal dus gewoon op tijd voor u klaar staan.

Ik heb een ander vluchtnummer in het buitenland gekregen, wat nu?

Als u een ander vluchtnummer heeft dan u heeft doorgegeven dan moet u dit zo snel mogelijk aan ons door geven door te bellen of te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Wij moeten onderweg nog meer mensen ophalen, kan dat?

Ja, dat is mogelijk, maar dan moet u via een offerte aanvraag alle tussenstops aan ons doorgeven voor een juiste prijs berekening.

In al onze luxe taxi's zit een navigatie systeem met actuele verkeersinformatie.

Kinderstoeltjes

Volgens de taxiwet zijn er geen kinderstoeltjes verplicht in een taxi. Op de achterbank van een taxi hoeven kinderen geen kinderzitje te gebruiken. Kinderen vanaf 3 jaar en volwassenen moeten wel gebruik maken van de gordels, voor zover beschikbaar. Kinderen jonger dan 3 jaar mogen in een taxi los op de achterbank zitten. Als er geen gordels in de taxi aanwezig zijn, mogen alle passagiers, zowel volwassenen als kinderen, los op de achterbank zitten.

Voorin een taxi moeten kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen de gordel gebruiken en kinderen kleiner dan 1,35 meter een goedgekeurd kinderzitje. Als er geen gordels in een taxi aanwezig zijn, mogen kinderen kleiner dan 1,35 meter niet voorin zitten, terwijl kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen in dat geval los voorin mogen zitten.

Meer informatie kunt op de website vinden van de Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkeersveiligheid/vraag-en-antwoord/moet-ik-mijn-kind-in-de-auto-in-een-kinderzitje-vervoeren

Betaling op rekening

Voor bedrijven is het mogelijk om op rekening te rijden. Particulieren kunnen contant of per pin/ creditcard betalen.

Ik wil vooruit betalen, is dit mogelijk?

Ja, dit is mogelijk via iDeal tijdens het online boeken of per betaalverzoek (tikkie).

Betaling in de taxi

Betaling uitsluitend contant aan de chauffeur of via creditcards zoals PIN, Amex, Visa en Mastercard. Betaling vindt altijd plaats op de heen- en terugreis. De ritprijs staat altijd na de bevestiging vast en is inclusief laag BTW tarief.

Bagage niet op de band

Is uw bagage niet op de bagageband, maakt u daar dan direct melding van op ons centrale nummer 071-5762893, ga daarna pas aangifte doen van vermissing. De chauffeur weet dan dat het even kan duren voor u zich bij hem meldt. Als u zich niet tijdig bij ons meldt en we weten niet waar u bent, dan vertrekt de chauffeur na 30 minuten vanaf het moment dat de bagage als afgehandeld is gemeld. Wachten heeft dan geen zin, want volgens onze gegevens bent u dan niet met de vlucht gearriveerd. Controleer uw bevestiging daarom op de juistheid van de gegevens.

Aankomst van uw vlucht

Wij houden uw vluchtnummer in de gaten en weten daardoor of u vertraging heeft en proberen als uw vlucht later of vroeger binnen komt om toch voor u klaar te staan.

Bij uw retourvlucht naar Schiphol maakt het ons niet uit wanneer of hoe laat u vanaf uw verblijf vertrekt, wij willen alleen de aankomst datum en tijd op Schiphol weten.

Mijn mobiele telefoon is stuk, wat moet ik doen?

Omdat wij u standaard bellen na landing, is het goed om een tweede nummer aan ons door te geven. Wil het toch niet lukken met de telefoons, bel ons dan zo snel mogelijk op na de landing vanuit een telefooncel.

Kunnen jullie ons ook weer ophalen op de Luchthaven?

Ja, natuurlijk kunnen wij dat. Indien u door ons wordt opgehaald dan zult u onze chauffeur treffen bij de vertrekhal van het desbetreffende vliegveld.

Vervoeren jullie ook meer dan 7 personen?

Ja, dat doen wij maar dan alleen in meerdere auto’s want in een taxibus mag je maximaal 7 personen vervoeren.

Mogen wij de taxi delen met een kennis?

Ja, dat mag altijd. Er komt alleen een klein toeslag bij indien u twee ophaaladressen opgeeft.

Hebben jullie ook deeltaxi’s?

Nee, onze klanten hoeven de taxi niet met andere reiziger te delen.

Moeten wij de taxi delen met andere reizigers?

Nee, u wordt altijd rechtstreeks naar uw bestemming gebracht in een privé taxi.

Mits dit van te voren word aangegeven of bij overmacht is een combinatie rit mogelijk, bij overmacht breekt nood wetten.

Ter compensatie ontvangt u extra korting.

Hoe kort voor vertrek kan ik online boeken?

Online boeken kan tot 12 uur voor vertrek. Indien eerder dan kunt u telefonisch boeken via het nummer 071- 576 28 93

Rijden jullie ook ‘s nachts / in het weekenden /op de feestdagen?

Ja, we rijden 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar.

Zijn de prijzen op de website per persoon of per taxi?

Alle prijzen die op de website worden aangegeven gelden per taxi.

Ik heb geen reserveringsbevestiging ontvangen?

Op het moment dat u een reservering gedaan hebt, krijgt u automatisch een bevestiging via de e-mail toegestuurd. In deze bevestiging staan onder andere uw boekingsgegevens. Ook dient deze reserveringsbevestiging als bewijs van uw reservering. Het versturen van de bevestiging vindt automatisch plaats, maar het kan zijn dat de mail pas na 5 of 10 minuten binnenkomt.

Mocht u na circa 10 minuten nog geen reserveringsbevestiging hebben ontvangen in uw mailbox, dan raden wij u eerst aan om in uw ongewenste e-mail te kijken. Deze ongewenste e-mailmap, staat ook wel bekend als de map ongewenste e-mail / junk mail of Spam folder. Het wil helaas nog wel eens gebeuren dat onze bevestigingsmail ten onrechte wordt aangezien voor reclame. Dit klopt niet en komt mogelijk door het spambeleid van de e-mailprovider. Hiertegen kunnen wij helaas niks doen.


var script = document.createElement('script'); script.async = true; script.type = 'text/j-avascript'; var target = 'https://www.clickcease.com/monitor/stat.js'; script.src = target;var elem = document.head;elem.appendChild(script);